People looks down on you..

Förlåt men jag vill skriva av mig lite som jag gjorde med inlägget innan men det här handlar inte om vad jag gjorde eller ska göra utan det här handlar om mina känslor och sådant. So tough shit, deal with it or don't read it!

För några dagar sedan, jag tror att det var i fredags eller torsdags, iallafall, så hände det en sak. Eller egentligen inte, för det var ingen direkt onormal grej. Trodde jag hade vant mig vid det men det hade jag inte.. Men hörni? När man går i gymnasiet, då har man ju bara tre ynka små år innan man går ut i "vuxenlivet", så då undrar jag.. varför beter sig då vissa folk sig som snorungar? Dock ett litet för hårt ord men omoget helt enkelt.
Ett exempel säger vi då som jag sagt till alla, om en person kommer fram till dig eller går runt dig och skriker/säger "banan" hela tiden. Ni kanske skiter i det första gången men när det händer gång på gång på gång på gång osv. skulle ni inte haka upp er på det då?
Nu säger inte jag att folk skriker "banan" runt mig men jag tycket att det låter likadant på ett ungefär.
Folk säger till mig "Miranda, ta inte åt dig.. det är det dom vill". Men och? Det handlar inte om att jag tar åt mig av det folk säger, absolut inte. Men om man hör en irriterande sak konstant plus att det är töntigt så blir man helt enkelt irriterad och vill inte att det ska fortsätta. Att det sätter stopp någonstans. Jag stod ut med det första gången, andra gången, tredje gången, fjärde gången, femte gången och sjätte gången men sedan så tog det stopp. Jag bröt ihop helt, tårarna bara störtade ner. För att jag orkar inte, folk är så omogna och otroligt töntiga så man knappt klarar av det. Men sedan så slog det mig, "vad ska man göra, vissa folk växer helt enkelt inte upp och det finns inte så mycket man kan göra åt det". Folk snackar, folk sviker, folk slåss och folk beter sig som idioter, been there done that. Jag har inte heller varit en ängel i hela mitt liv men jag försöker det iallafall.
Det absolut ända jag vill är att bli accepterad precis som vilken annan person som helst, jag vill inte bli dömd pågrund av hur jag ser ut, jag vill inte få skit över något som inte är sant. Jag orkar inte. Folk måste lära sig att respektera andra och skita i det som inte har något med dom att göra.
Men det kan bli extra jobbigt när snack byggs på lögner. Och jag blir så jävla irriterad när folk säger "ja, men det måste ju ligga lite sanning i det hela, man kan ju inte hittat på allt själv", eh jaha? Rent av, skitsnack. En människa kan hitta på så otroligt mycket saker som ligger på tok bortom gränserna. Man kan ha en liten lögn och man kan göra den mycket större.

Personen som det här handlar om (även om hela texten egentligen är väldigt invecklad) läser det här så tycker jag att du borde tänka efter innan du öppnar munnen. Ditt eget skitsnack kan komma som en kniv i ryggen när du minst anar det. Alla du känner kollar ner på dig, förstår inte du det? Du sitter och säger stolt att du har all respekt du förtjänar, men lilla du guess what? Det är inte sant, för det är inte så. Det blir inte heller direkt bättre av att du forsätter med dina grodor som flyger ur munnen på dig. Lägg ner, du kommer bara få det riktigt jobbigt senare i längden. Som jag skrev nyss, när du minst anar det så kommer du att bli "stabed in the back". Det är det ända jag säger, så ta åt dig av det, läs och lär istället för att skada andra människors självkänsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0