Sinnesrobönen

Shulululu mina sötnosar! Har varit på ett DAA-möte nyss med min låtsaspappa. Både han och min mamma är ju föredetta narkomaner & alkholister(hur det nu stavas?). Är så grymt stolt över dom båda som har varit drog och alkoholfria i många år. Dock var det inte min grej att gå på det där mötet. Men jag ska berätta en sak för er, en liten hemlighet..
Första gången jag var på ett sånt möte i mitt liv för ca 6 år sedan så fick jag höra en bön som alltid har fått mig att blicka framåt. En bön som är så otroligt bra som jag även tror att många av er kommer tycka om. (Kan den helt utantill) Jag ska skriva den både på svenska och engelska. Det finns även en längre version på engelska. Kan ta upp den med om ni vill. Haha nu kanske ni tycker att jag är värsta guds trogen och sånt där. Men det är faktist den här bönen som har fått mig att inse en del saker. Många av mina vänner som jag visat den för är helt kär i den nu. Min bästavän tillexempel, hon tycker den är jättefin och har den tillochmed på sin facebook sida precis som jag. Men jag tycker det bara är bra, så även hon kan hoppa över problem eller ställa dom till rätta precis som jag försöker göra. Alla begår misstag och det vet ni. Men sluta aldrig att försöka fixa till de problem som ni skapat. Visst, nu är jag kanske väldigt tjatsam men nu säger jag den. (Den är utantill i mitt huvud.)

Svenska:
Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden, amen.

Engelska (min favorit):
God, grant me the serenity
to accept the things
I cannot change,
courage to change the
things I can and the
wisdom to know the difference, amen.

Hela versionen:
God, grant me the serenity
to accept the things
I cannot change,
Courage to change the
things I can, and the
wisdom to know the difference.

Living one day at a time;
Enjoying one moment at a time;
Accepting hardship as the
pathway to peace.
Taking, as He did,
this sinful world as it is,
not as I would have it.

Trusting that He will make
all things right if I
surrender to His Will;
That I may be reasonably happy
in this life, and supremely happy
with Him forever in the next

Skriven av: Reinhold Niebuhr 1926


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0